Provhästskötarexamen idag!

Halloooooj!

Trevliga -27,5 eller nått liknade visade termometern i morse, precis den peppning man behövde för provhästskötarexamen som gällde idag! (;

Började dagen med den vanliga stalltjänsten och därefter det första delprovet: Knoppning&bandagering på 20 min (:

Därefter ridningen, första hästen var den som man hade knoppat, dvs Kintus för min del! Efter halva tiden bytte vi hästar och gick ett steg åt höger. Vi gjorde bla sitta ett stå två och lite ridning ett steg innanför spåret.

Häst Vid Hand next! behövs nog lite mer träning där! Iaf hos mig (: Vingligare än mig mig och Kintus tillsammans blir nog svårt att hitta :p

Därefter det den "efterlängtade" longeringen! Gosh, fast vi longerar en gång i veckan så behövs det mer träning. HAHA. Skräpning är det som gäller från&mednu!

På efterförmiddagen var det allmänt prov med allt mellan hjälptyglar till hästens puls, dopningprov, sakprov och till sist 2 foderprov. Vill nog inte se Tina's min när hon rättar proven om man säger så! :p HAHAHA (:

Lite mer plugg så fixar vi väl det är brudar?! :D hahahahaha

Malins tur att ha hopplektion imorgon och Märta ska bjuda på tårta! och därefter börjar SPORTLOVet och första dagen efter lovet är en studiedag! :D och på torsdagen åker några av oss ner till Karlstad och kikar på univeristet där. Nice!

See ya! / Elin SMR08



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0