Vinterdag i stallet

Halloj! Stalldag idag som Ida tidigare nämnde,inga köldskador än och ingen fika ;)

Fixade stallen som vanligt förutom att hästarna fick stå inne tills det hade blivit lite varmare. Körde ingen sitsträning/longering idag eftersom vi rätt nyligen har haft in nytt underlag i ridhuset, underlaget inte har satt sig till 100% än. Istället körde vi lite längre ridpass än vanligt då vi rider två&två. Som ni kanske märker är det extra mycket fouks på varje enskild elev/ekipage på heldagarna. Själv testade jag (kommer inte ihåg vad den heter, släng in en kommentar om det är någon som vet ;) en sak som gjorde att jag fick bättre armbågposition. Fungerade super på mig, fick fram en helt annan sorts ridning än tidigare (y).

Pannkakor till lunch, gott! Sen teori i vanlig ordning där vi testade att hur det är att rida in en häst. Tex vänja hästen med den extra tyngden till att svara på hjälperna. Dock gjorde vi inte det på unghästar utan hade lite äldre som redan är utbildade. Vi gick igenom alla steg idag, men som egentligen hade tagit betydligt längre tid om det hade varit outbildade unghästar.

Ikväll är det filmmys i skolan med hela Ridprogramet. Vilken film det blir återstår att se! :D


/ Elin SMR08

Kommentarer
Postat av: Ida - FOTOBLOGG

Sit right tror jag det heter :) (haha, hade precis tänkt blogga om dagen, men du var snabbare ;D)

2010-12-02 @ 17:54:18
URL: http://idasfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0